Ny design (yY)

Hey bloggish , ett tag sen nu men det finns anledningar! när jag väl skriver så kan jag ju skriva varför jag inte bloggat på ett tag.

Västervik , loftahammar.
jag var i västervik i fyra dagar för typ tre veckor sen med familjen och en annan familj från stockholm.. iaf vi bodde ute på landet i en stuga som låg typ ute vid skogen och det var ett "semesterställe" ungefär. det fanns inte så mkt att göra där men jag fotade lite och tog ett kärringdopp i havet från en trappa för att det var FULLT med alger o sjögräs : EUWW!

det fanns inget internett där ute så jag kunde inte vara inne på skype, spotify eller voddler ,, NOT GOOD !
varje dag blev man väckt av småbarn som gapar och håller på vid 7-8 ,, snacka om att jag var trött varje dag ? haha
det var fint väder två dagar, regnit och mulet dom 2 sista dagarna och då passade vi på att shoppa. jag hittade en BH på H&M och så köpte jag en WESC hoodie på en affär som hette ogräs.. 
sen var det hemfärd :)

Strömstad , Daftö.
för en vecka sen ungefär så bodde vi på Daftö camping med bella karlssons familj, i 5 dagar var vi där, as mysigt där ! det var som en pirat camping.. ett lekland med skepp o borgar, utflyckter med båt, pooler resturang, hinderbanor för äldre.. m.m ...  det fanns mest norskar, danskar o tyskar där, fattar att dom kommer hit sverige äger !  jaja , vi var å åt på resturangen när det var några som sjöng o sånt på scenen o dom var as duktiga , sen hade dom intro quiss med alla som åt o om man kunde svaret så skulle man ställa sig upp .. roligt ! sen frågade dem om benjamin ville spela luftgitarr o det e klart att han gjorde de på scenen o då var det en galen kines som va typ fet och 40+ som la sig ner på golvet typ o rocka loss,, haha som man knäckte sig då asså !

det fanns ett skema för barnen med aktiviteter som man kunde göra så vi målade på flaskor och gjorde armband och pyntade lådor ..det var lite kul faktiskt. sen en dag så akte vi ut till en ö med 2 pirater o vårat lag hette dödskalle prinsessorna , ahhahaah fint namn? vi skulle iaf skjuta pil och använda slangbälla och sen fika bullar och saft, sen letade vi efter "kapten blåtands" skatt.. jaja det var ju kul för småsyskonen. skatten var klubbor o vincent blev as glad.
när jag o  benjamin skulle bada i poolen o så e de en liten skit unge med cyklop eller hur det stavas som simmar efter oss o drar i benjamins badbyxor ,, haha as ful iaf. juste ,, vi åkte in med bellas husbil till nordby shoppincenter och skulle shoppa, det var över 100 butiker där men Fannay e ju så fattig så hon köpte ingeeeeet , asså fan jag hittade en bikini som liknade fokis gula men den va för liten så klart.. jaja det var iaf coolt o roligt att gå runt där o kolla. när det var bellas mamma o pappas bröllops dag så gick vi först på stan och kollade lite , först hittar jag o bella absolut ingenting bara en MASSA tantaffärer vi bah : vafan finns det inte några coola affärer här eller ? så vi blev lite sura o gick för att köpa glass, vi fick stora kulor glass gottigott .. sen när vi sitter där på en bänk så ser man att 2 killar som e 15 står o glor så där ibland o bella bah : men åh måste man stå o glo eller , asså fanny kolla ! haha det blir bara värre ,, sen går dom mot oss men sätter sig på en bänk typ bakom o bella : men va bra nu kan dom ju glo Hur mkt dom vill ,, ska vi gå ? :) jag bara skrattar o sen går vi o dom typ reser sig å går sakta efter men på avstånd.. så klart så fortsatte det o så går jag o bella runt ett hörn o kollar om dom kommer ,, men de gjorde dom inte o vi bah : åh skönt.. sen så sitter dom på en bänk längre fram o när man går förbi så säger dom hej , o vi bah : oj ehh hej..
haha jaja mamma ringde senare o sa att hon hittat en cool affär  vi bah : ÄNTLIGEN ! o så gick vi dit ,, köppte två as fina tröjor , skulle köppt en knokk klocka men jag hade inte råd , buhu , får ta de en annan gång. när jag går ut ur affären vilka står inte då på andra sidan gatan ? jo dom .. o när dom ser att vi e med våra föräldrar sticker dom.. trodde vi iaf.. vi gick mot resturangen och beställede mat ,, sen när jag o bella skulle gå till en lekplats så ser vi dom igen men dom gick bortåt.. nu orkar jag inte skriva om dom mer för allt sluta med att dom fick våra nummer o vi satt o snacka med dom ..

jag, bella, matilda, benjamin, o melvin lekte en as kul lek på lekplatsen o hade roligt !
en kväll så bestämde jag och bella att vi skulle tända en brasa ute i skogen så vi packade ihop chips, myggsprey o tändare och sen gick vi ut med benjamin och matilda .. först skulle vi gjort det på en eldplatts men då hade några norskar "fest" där haha så vi gick till ett annat ställe o gjorde upp en eld o hade sjukt mysigt (Y) väldigt lyckad vecka! och som sagt .. hade inget internett där ;)

BTW , jag har varit på liseberg med familjen som jag var med på loftahammar,, jag blev bjuden på allt så jag kan ha råd att följa med på måndag.. JA jag är fattig ! jag hade iaf jätte kul där och åkte belder, uppswinget, kanonen, lisebergsbanan, hanghai, spinrock o några mer..

det var mina senaste 4 veckor,, nu sitter jag hos linnea som nyss fixat min design , hon e BÄST (A)

bilder:

loftahammar






daftö













Kisses N' Hugs , FannY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0